Tin tức

CHUỖI HỘI THẢO TRỰC TUYẾN VỀ GIẢNG DẠY TIẾNG ANH VUS TESOL WEBINARS

12/05/2020 12:00:00 SA

VUS TESOL Webinars là chuỗi hội thảo trực tuyến về giảng dạy tiếng Anh do VUS tổ chức với sự tham gia của các chuyên gia về giáo dục & giảng dạy ngôn ngữ và các nhà xuất bản hàng đầu thế giới như Macmillan Education, Oxford University Press, Cambridge Assessment English, National Geographic Learning... Chuỗi hội thảo được VUS tổ chức hoàn toàn miễn phí nhằm hỗ trợ cung cấp kiến thức, nâng cao nghiệp vụ chuyên môn, cập nhật các phương pháp giảng dạy tiên tiến cho giáo viên Anh ngữ tại Việt Nam cũng như các nước trong khu vực. 

Đặc biệt trong bối cảnh hiện nay, thông qua các nội dung chia sẻ, VUS TESOL Webinars mong muốn giúp giáo viên thêm tự tin không chỉ trong việc quản lý lớp học trực tuyến của riêng mình thật hào hứng, thật hiệu quả mà còn trau dồi thêm những kiến thức hữu ích cho việc giảng dạy của mình nói chung. 

VUS TESOL Webinars cũng là một trong những hoạt động nằm trong chuỗi chương trình Vững Vàng Vì Tương Lai Tươi Sáng của VUS cung cấp các chương trình, nguồn học liệu hữu ích và miễn phí đến các đối tượng học sinh/sinh viên/giáo viên trên cả nước, góp phần sẻ chia cùng quý phụ huynh và xã hội. 

 

VUS TESOL Webinars 2020 is a series of free webinars held by VUS with the participation of ELT experts and invited speakers from well-known publishing houses such as Oxford University Press, Cambridge Assessment English, National Geographic Learning, and Macmillan Education. The main purpose of these webinars is to help teachers in the ELT community get updated with the latest and most practical teaching methods and techniques to teach their classes effectively, especially during this Coronavirus pandemic.

VUS TESOL Webinars is one of the activities in VUS For a Brighter Future program, with the purpose of providing free learning materials and programs to teachers and students nationwide, in the hope of sharing with the community.

👉 Link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdnQMYpSCPXCkaS6_QZFnz8o7CfF0S5AbxWc4FTAhK-sTzNfA/viewform

 ----------------

 

Paving the way by closing the Soft Skills gap!
Date  20.05.2020 - 15:00-16:00 -  Presenter: Mr. Gregg Sotiropoulos

What is the difference between “hard” and “soft” skills when it comes to 21st century education? Why are these skills important for students of all ages in preparing them for their future and professional career success? How can we, the English teachers, help our learners develop such skills?

Thu hẹp khoảng cách Kỹ Năng Mềm mở đường cho tương lai!
Sự khác biệt giữa kỹ năng “cứng” và “mềm” trong ngành giáo dục thế kỷ 21 là gì? Tại sao những kỹ năng này giữ vai trò quan trọng trong chuẩn bị hành trang tương lai và sự thành công trên con đường sự nghiệp của người học thuộc mọi độ tuổi? Chúng ta – những giáo viên Tiếng Anh cần phải làm gì để giúp người học tăng cường những kỹ năng này?
------------------------------
Fun and Easy Grammar with Spiral Syllabus
Date 22.05.2020 - 15:00-16:00 - Presenter: Ms. Soo Kim

Many students and teachers feel that grammar lessons are difficult and boring. In fact, grammar lessons can be fun and easy! Teachers can help students maintain the feeling of success and interest while learning grammar by incorporating various principles in their lessons. This seminar will explore these principles and present some examples of communicative and student-centered activities.

Học ngữ pháp dễ dàng và thú vị cùng Spiral Syllabus
Những buổi học ngữ pháp thường khô khan và khó là cảm giác của nhiều giáo viên cũng như học viên. Nhưng trong thực tế, những bài học ngữ pháp hoàn toàn có thể được biến tấu để trở nên dễ dàng và thú vị hơn! Giáo viên có thế giúp học viên duy trì cảm giác hứng thú và thành công khi học ngữ pháp bằng cách kết hợp nhiều quy tắc khác nhau trong lớp học. Hội thảo này sẽ khám phá những quy tắc đó và giới thiệu một số hoạt động giao tiếp lấy học viên làm trung tâm.

Soo Kim is an EFL teacher, editor, writer, and teacher trainer. She holds a Master of TESOL from Victoria University of Wellington. She has had the pleasure of teaching English to students of all levels, from kindergarten children to adults. Now, she works for e-future, a Korean publishing company, where she is involved with developing various ELT titles, teacher training, and international projects.

Soo Kim là một giáo viên, biên tập viên, tác giả và nhà đào tạo giáo viên trong lĩnh vực ELT. Bà nghiên cứu và hoàn thành chương trình thạc sĩ TESOL từ Đại học Victoria of Wellington và tìm thấy niềm hứng thú trong việc dạy học cho học viên ở độ tuổi khác nhau, từ trẻ em mầm non tới người lớn. Hiện tại, Kim đang làm việc tại E-future, một nhà xuất bản Hàn Quốc, nơi bà tham gia phát triển nhiều dự án quốc tế, đào tạo giáo viên và xuất bản sách, tài liệu ELT.

 👉 Link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdnQMYpSCPXCkaS6_QZFnz8o7CfF0S5AbxWc4FTAhK-sTzNfA/viewform

 ----------------

ROUTINES AND HABITS FOR OUR 21st CENTURY LEARNERS!

This unprecedented period has required a great deal of adjustment by students and teachers alike. But now, what can make our transition back to face-2-face learning easier? We will analyze why routines and habits are imperative in our students’ lives, and in our own lives as well!
Những thói quen của người học trong thế kỉ 21.


Với những diễn biến chưa từng xảy ra trước đây, thời điểm hiện tại đang đòi hỏi người học và người dạy thể hiện sự thích nghi cao độ. Nhưng câu hỏi lại đặt ra rằng làm thế nào để chúng ta chuyển sang học trực tiếp một cách dễ dàng khi thời điểm này qua đi? Chúng tôi sẽ phân tính những lý do tại sao thói quen lại có ảnh hưởng tới cuộc sống của người học nói chung và trong chính đời sống của mỗi người nói riêng.

Bio
Gregg Sotiropoulos (BA, MBA) born in New York, USA.
He began his career in education as an elementary school teacher in 1998 in New York. He holds a bachelor’s degree in Education, a Master’s Degree in Business Administration and had participated in numerous seminars and conferences concentrating on Leadership, Coaching, Negotiations and Training. He has extensive experience in teaching English as a foreign language at all levels. He is currently working for MM Publications as an ELT consultant and teacher trainer.

Gregg Sotiropoulos (BA, MBA) sinh ra tại New York, Mĩ. Ông bắt đầu sự nghiệp theo đuổi con đường giáo dục bằng công việc dạy học ở một trường tiểu học nằm trong tiểu bang New York, Mĩ vào năm 1998. Ông đã tốt nghiệp cử nhân ngành giáo dục và tiếp tục hoàn thành tấm bằng thạc sĩ trong lĩnh vực Quản trị kinh doanh. Cũng trong thời gian này, ông tham gia nhiều chương trình hội thảo, hội nghị chuyên về lĩnh vực Lãnh đạo, Đào tạo, Thương thuyết. Với nhiều năm kinh nghiệm trong giảng dạy tiếng Anh cho mọi cấp độ, Gregg hiện đang làm việc tại nhà xuất bản MM với vai trò là một nhà đào tạo giáo viên và chuyên gia tư vấn ELT.

👉 Chủ đề này đã nhận đủ đăng ký. Bạn có thể chọn chủ đề khác hoặc tiếp tục theo dõi thông tin về VUS TESOL Webinars tại trang này để đăng ký cho các chủ đề tiếp theo.

This topic has exceeded its maximum registrations. Please choose another topic or come back later for upcoming topics

------------------------------

STRATEGIES AND TIPS TO ENHANCE READING LITERACY

Reading is a very important part of developing English comprehension for our students. However, students nowadays seem to lack the interest or strength in reading. This seminar will dive into the different stages of English literacy as well as introducing strategies that teachers can use to help their students become more avid readers. Additional tips and activity ideas will be practiced for teachers to do with their students either in their classroom or online.

Chiến lược và những gợi ý phát triển kỹ năng đọc.
Kỹ năng đọc đóng vai trò rất quan trọng trong quá trình phát triển khả năng hiểu tiếng Anh của người học. Tuy nhiên, nhiều người học hiện nay thiếu sự quan tâm và động lực để đọc tài liệu, sách báo, ... Hội thảo này sẽ đi sâu vào những giai đoạn khác nhau của khả năng học tiếng Anh và giới thiệu các chiến lược mà giáo viên có thể sử dụng trong lớp học cũng như tạo động lực cho học viên đọc nhiều hơn. Những gợi ý kỹ thuật và ý tưởng về các hoạt động dạy học có thể ứng dụng trực tiếp trong lớp học thực tế hoặc lớp học ảo cũng sẽ được trình bày tại hội thảo.


Bio
Gari Funiestas is an EFL teacher, editor, consultant and teacher trainer. He obtained a Master’s of Education in International Teaching from Framingham State University. He taught elementary school English in the Korean public school public system for over 6 years in Seoul, South Korea. He has joined e-future and works with the International team, where he helps teachers both in South Korea and various other countries around the world obtain valuable insight and tips to become better teachers.
Gari Funiestas là một giáo viên, biên tập viên, chuyên gia tư vấn và nhà đào tạo giáo viên trong lĩnh vực ELT. Ông hoàn thành chương trình thạc sĩ giáo dục chuyên ngành giảng dạy quốc tế tại trường Đại học Framingham State. Gari từng dạy tiếng Anh tiểu học trong hệ thống trường công Hàn Quốc hơn 6 năm. Ông đang làm việc tại E-future với vai trò là thành viên của International Team, từ đây ông đã và đang giúp đỡ nhiều giáo viên không chỉ ở Hàn Quốc mà còn nhiều quốc gia khác trên thế giới tiếp cận những kiến thức quý giá và lời khuyên hữu ích để trở thành giáo viên giỏi hơn.

👉 Chủ đề này đã nhận đủ đăng ký. Bạn có thể chọn chủ đề khác hoặc tiếp tục theo dõi thông tin về VUS TESOL Webinars tại trang này để đăng ký cho các chủ đề tiếp theo.

This topic has exceeded its maximum registrations. Please choose another topic or come back later for upcoming topics

------------------------------

 

------------------------------

MANAGING INTERACTION AND FEEDBACK IN THE VIRTUAL CLASSROOM

Simona Petrescu is an assessment expert with Cambridge Assessment English, providing guidance on both assessment issues and pedagogical aspects related to Cambridge English Qualifications and English Language Teaching in general. She is also an experienced teacher trainer and teaching materials writer, with a long track record of examining and examiner training.

Simona Petrescu là một chuyên gia đánh giá khảo thí đến từ Cambridge Assessment English, bà sẽ cung cấp những hướng dẫn về lĩnh vực khảo thí cũng như kỹ năng sư phạm liên quan tới các chứng chỉ do Cambridge English cung cấp nói riêng và cộng đồng ELT nói chung. Ngoài việc được biết đến như một nhà đào tạo giáo viên nhiều kinh nghiệm cũng như tác giả của nhiều tài liệu giảng dạy uy tín, Petrescu còn là chuyên gia đánh giá khảo thí và nhà đào tạo giám khảo các kỳ thi quốc tế.

Abstract:

Managing interaction and feedback in the virtual classroom

Is online teaching less engaging, for lack of interaction between teacher and learners and among learners themselves? Who can interact with whom, about what, and at what stage in the virtual lesson? Can feedback still be given individually, to a small group, or to the whole class? The webinar offers ideas and exemplifies ways in which best practices in language teaching can be transferred to online teaching, both during and between virtual lessons.

Phương pháp quản lý tương tác và phản hồi trong lớp học ảo – Liệu rằng dạy học online có trở nên tẻ nhạt khi thiếu vắng những hoạt động tương tác giữa giáo viên và học viên hay giữa học viên với nhau? Ai có thể tương tác với ai, về vấn đề gì và ở giai đoạn nào trong lớp học trực tuyến? Liệu giáo viên có thể đưa ra phản hồi tới từng học viên, từng nhóm nhỏ hay cả lớp cùng lúc? Hội thảo sẽ cung cấp cho bạn nhiều ý tưởng, giúp bạn thực hành những hoạt động thực tế nhất có thể áp dụng trong lớp học trực tuyến và tìm kiếm câu trả lời hợp lý nhất cho các câu hỏi trên.

👉 Chủ đề này đã nhận đủ đăng ký. Bạn có thể chọn chủ đề khác hoặc tiếp tục theo dõi thông tin về VUS TESOL Webinars tại trang này để đăng ký cho các chủ đề tiếp theo.

This topic has exceeded its maximum registrations. Please choose another topic or come back later for upcoming topics

THE MAGIC OF USING STORIES IN YOUNG LEARNERS CLASSROOM

Kitty Zhang has 20 years of experience in ELT teacher training, content writing, editing, curriculum design and professional development. She conducts training workshops for thousands of both experienced and novice teachers each year in Greater China, Japan, Korea, Indonesia, Vietnam, Malaysia, and Singapore.

Kitty Zhang đã có 20 năm kinh nghiệm trong đào tạo giáo viên dạy tiếng Anh, bà được biết đến là nhà biên soạn, biên tập viên nội dung, nhà thiết kế lộ trình khoá học và phát triển chuyên môn. Hàng năm, bà Zhang đều tổ chức nhiều hội thảo đào tạo cho hàng ngàn giáo viên bao gồm những người có kinh nghiệm hay mới bắt đầu theo đuổi nghề dạy học ở Trung Quốc, Nhật Bản, Hàn Quốc, Indonesia, Việt Nam, Malaysia và Singapore.

Abstract:

THE MAGIC OF USING STORIES IN YOUNG LEARNERS CLASSROOM

Abstract: Stories play a major role in teaching young learners English. Why are stories so fantastic for young learners’ language learning? In the classroom teaching, when English is not the students’ first language, the delivery is everything. How can teachers work on their performance? What are the best practices for teachers to use stories to teach young learners? In this session, you will find answers to all these questions.

Sự kì diệu khi sử dụng các câu chuyện trong giảng dạy tuổi Teen – Truyện kể đóng vai trò quan trọng trong giảng dạy tiếng Anh cho lứa tuổi Teen. Câu hỏi đặt ra là tại sao các câu chuyện lại phát huy tính hiệu quả trong giảng dạy ngôn ngữ cho các bạn trẻ ở lứa tuổi này? Trong mỗi lớp học nơi mà Tiếng Anh không phải ngôn ngữ mẹ đẻ của học viên, truyền đạt kiến thức sẽ đóng vai trò thiết yếu nhất, vậy làm thế nào để giáo viên có sự thể hiện tốt nhất trong lớp học của mình? Những hoạt động thực tế nào có thể giúp giáo viên sử dụng truyện đọc khi giảng dạy học viên tuổi Teen? Bạn chắc chắn sẽ tìm ra câu trả lời cho tất cả các câu hỏi này khi tham gia hội thảo trực tuyến cùng Kitty Zhang.

👉 Chủ đề này đã nhận đủ đăng ký. Bạn có thể chọn chủ đề khác hoặc tiếp tục theo dõi thông tin về VUS TESOL Webinars tại trang này để đăng ký cho các chủ đề tiếp theo.

This topic has exceeded its maximum registrations. Please choose another topic or come back later for upcoming topics

“IT’S A BIT IMPERSONAL ISN’T IT?”

Shaun Wilden has been involved in English language teaching for over twenty-five years. He is the Academic Head of training and development for the International House World Organisation and also a freelance teacher, teacher trainer and materials writer.  These days he specialises in technology and language teaching, especially in the area of mobile learning. He also teaches digital literacy at the University of Oxford.  His latest book “Mobile Learning” was published in 2017 by OUP and was nominated for an English Speaking Union award.  He is a trustee of IATEFL.

Shaun Wilden có hơn 20 năm kinh nghiệm làm việc trong lĩnh vực giảng dạy tiếng Anh. Ông hiện giữ vai trò là Giám đốc đào tạo và phát triển học thuật tại tổ chức House World quốc tế, đồng thời được biết đến là một giáo viên giảng dạy trực tiếp, chuyên gia đào tạo giáo viên và tác giả của nhiều tài liệu học thuật. Lĩnh vực ông đang tập trung chuyên sâu là công nghệ và giảng dạy ngôn ngữ, đặc biệt là học tập trực tuyến. Ngoài công việc là giảng viên bộ môn Năng lực sử dụng công nghệ số tại Đại học Oxford, tác giả của “Học tập trực tuyến” – “Mobile Learning” được OUP xuất bản năm 2017 và được đề cử giải thưởng English Speaking Union, Shaun Wilden còn là đại diện uỷ thác của IATEFL.

“It’s a bit impersonal isn’t it?” - A bluffer’s guide to debunking online teaching myths

With an ongoing global lockdown, suddenly teachers have to deliver classes live online with only a minimal amount of training. Teachers are having to face their fears and overcome a plethora of myths about online education and at the same time work out just how the platform works. This session offers you a handy guide to debunking such myths, presenting some of the common ones and, through both practical activities and tips on best practice, equip you with the skills you need.

 “It’s a bit impersonal isn’t it?” – Hướng dẫn để giải những bí mật về đào tạo trực tuyến.

Trong tình thế hiện nay, cách ly toàn cầu đang diễn ra khắp nơi do đại dịch, nhiều giáo viên buộc phải dạy học trực tuyến trong khi chưa được cung cấp đủ các khoá đào tạo nghiệp vụ, các thày cô giáo phải đối mặt với nhiều trở ngại và phải nỗ lực làm quen với dạy học trực tuyến – nghiệp vụ có thể họ chưa từng thực hành qua trước đây. Buổi hội thảo sẽ cung cấp cho bạn những hướng dẫn hữu ích để giải các bí mật về đào tạo trực tuyến, những cách thức phổ biến nhất khi giảng dạy hình thái lớp học này sẽ được giới thiệu đến bạn qua những hoạt động thực tế thú vị và những bí quyết để thực hành hiệu quả nhất, bạn sẽ được cung cấp những kỹ năng cần thiết hỗ trợ công cuộc giảng dạy trực tuyến của mình. 

👉 Chủ đề này đã nhận đủ đăng ký. Bạn có thể chọn chủ đề khác hoặc tiếp tục theo dõi thông tin về VUS TESOL Webinars tại trang này để đăng ký cho các chủ đề tiếp theo.

This topic has exceeded its maximum registrations. Please choose another topic or come back later for upcoming topics

----------------

FOSTERING TEENAGER AUTONOMY WITH INTERNET-BASED CONTENTS AND TECHNIQUES

Le Dinh Bao Quoc holds an MA in TESOL and has been working in ELT for over 15 years. His experience varies from teaching students of all ages in different classroom settings to teacher training. He also works as an academic researcher, a test writer, and a course curriculum designer. He has also presented at many international and regional TESOL Conferences. Quoc is now an Academic Manager at VUS, where he gives training, coaching, and mentoring to teachers to ensure the teaching and learning quality.

Thầy Lê Đình Bảo Quốc (Thạc sỹ giảng dạy Tiếng Anh) đã làm việc hơn 15 năm trong lĩnh vực giảng dạy và đào tạo tiếng Anh và hiện đang là Quản lý chuyên môn cấp cao tại VUS. Thầy có nhiều kinh nghiệm trong nghiệp vụ giảng dạy cho học viên ở nhiều lứa tuổi và môi trường học khác nhau. Ngoài ra, thầy còn là một nhà nghiên cứu chuyên môn, khảo thí và thiết kế chương trình. Thầy đã từng trình bày nhiều hội thảo về giảng dạy tiếng Anh quốc tế và trong khu vực.

This webinar will focus on how teachers can make use of Internet-based contents and techniques in their teaching, based on which their students’ autonomy can be enhanced. These techniques include bringing Internet contents to the classroom, utilizing videos and apps in class, taking virtual field trips, and setting up online get-togethers for students.

 Nâng cao tính tự giác của người học qua việc sử dụng các nội dung và công cụ trên Internet - Việc tìm tòi thế giới xung quanh và ý thích thoát khỏi khuôn khổ luôn là những điều ưa thích của thiếu niên. Và trong kỹ nguyên số 4.0, GV sẽ giúp tăng tính tự giác, khơi gợi sự tò mò, ham học hỏi của các học viên này bằng cách nào? Buổi hội thảo này sẽ giúp GV có một số ý tưởng sử dụng hiệu quả thế giới Internet với các nội dung và kỹ thuật được lựa chọn phù hợp cho lớp học của mình.

👉 https://forms.gle/B9QVPpoqaCb4Anr58

----------------

Derek Spafford - (MA TESOL; Dip.TESOL) is the regional teacher trainer and academic consultant for Macmillan Education. He has been working in ELT for over 20 years. His experience includes 11 years with the British Council in Thailand, where he has planned and delivered teacher professional development in a variety of contexts including both private and public schools. He is a passionate educator and publisher and thrives on integrating research-based methods and ideas into courses and supporting teachers to implement effective learning strategies in the classroom.

This session will look at our traditional face to face bricks and mortar classroom teaching and examine how we can adapt and transform this to teach online. We will look at a unit of a coursebook and investigate ways of taking the activities from the book to a synchronous online environment as well as developing skills asynchronously. We will look at the benefits of teaching online and see how we can exploit these and advance our learners’ skills.

Thầy Derek Spafford là Cố vấn chuyên môn và đào tạo giáo viên cho nhà xuất bản Macmillan khu vực châu Á. Thầy có hơn 20 năm giảng dạy và đào tạo tiếng Anh, trong đó có 11 năm làm việc cho Hội Đồng Anh tại Thái Lan. Thầy có kinh nghiệm trong giảng dạy, đào tạo GV giảng dạy tiếng Anh trong các mô hình trường học khác nhau. Trong bài này, chúng ta sẽ xem cách GV đưa các hoạt động trong sách mà họ thường dạy trong các lớp truyền thống qua 1 giờ dạy online như thế nào, và cách GV tận dụng những ưu điểm của giờ học online để giúp học viên phát triển kỹ năng ngôn ngữ của học ra sao.

👉Wednesday, April 22, 2020 - from 10:00am 

Thời gian: bắt đầu lúc 10 giờ sáng thứ tư ngày 22/4/2020

👉 Chủ đề này đã nhận đủ đăng ký. Bạn có thể chọn chủ đề khác hoặc tiếp tục theo dõi thông tin về VUS TESOL Webinars tại trang này để đăng ký cho các chủ đề tiếp theo.

This topic has exceeded its maximum registrations. Please choose another topic or come back later for upcoming topics

 

-------------- 

TĂNG CƯỜNG SỰ KẾT NỐI VỚI HỌC VIÊN QUA MÀN HÌNH - MS. HO THI MY LINH & MR. MICHAEL KATKIN

This webinar is designed to identify characteristics of the online classroom: how it is different from a traditional one. The presenters will also address methods of developing student engagement through a variety of hands-on techniques and activities that are sure to boost student engagement through the screen.

Làm thế nào để tăng sự tương tác và tham gia của học viên trong một lớp học trực tuyến khi mỗi người ở một không gian riêng và chỉ thấy nhau trên một màn hình? Buổi hội thảo sẽ chia sẽ 1 số ý tưởng để GV có thể tổ chức những hoạt động nào, dưới hình thức nào để làm tăng sự tích cực, hứng thú của học viên khi tham gia lớp học trực tuyến.

Ho Thi My Linh holds an MA in TESOL and is currently a Training Quality Manager at VUS. Her responsibilities are to coach teachers and to provide training to TESOL Trainees to enhance teaching and learning quality. She’s particularly interested in ESL, EFL teaching methodologies, learning approaches or strategies to help teachers bring the most engaging and creative learning environment to their students.

Hồ Thị Mỹ Linh (Thạc sỹ giảng dạy Tiếng Anh) hiện là Quản lý chất lượng đào tạo tại VUS. Cô chuyên về cố vấn, đào tạo giáo viên về phương pháp giảng dạy giúp nâng cao chất lượng giảng dạy và đào tạo. Cô ấy có nhiều nghiên cứu thực tiễn về lĩnh vực ngôn ngữ, các phương pháp giảng dạy, học tập cũng như các chiến lược có thể giúp giáo viên mang lại môi trường học tập hấp dẫn và sáng tạo nhất cho học sinh của mình.

Michael Katkin is a professional English teacher with 5 years of classroom experience in Vietnam.  Prior to moving to Southeast Asia, he worked in public schools in the Washington, D.C. Metropolitan Area.  He currently works as a Senior Teacher for VUS where, in addition to teaching, he helps mentor new teachers.  Michael received his B.S. in Business Administration from the University of Pittsburgh. He also holds TEFL certification.  

Thầy Michael Katkin hiện là một trong những Giảng viên trưởng tại VUS với 5 năm kinh nghiệm giảng dạy tiếng Anh tại Việt Nam. Trước khi chuyển đến sống và làm việc tại Đông Nam Á, thầy đã có kinh nghiệm làm việc trong các trường công lập ở tiểu bang Washington, D.C.- Hoa Kỳ.  Với chứng chỉ giảng dạy tiếng Anh TEFL, thầy hiện đang làm trưởng nhóm giáo viên nước ngoài, cố vấn chuyên môn, hướng dẫn, và hỗ trợ cho các giáo viên tại cơ sở.  

👉Friday, April 24, 2020 - from 10:00am 

Thời gian: bắt đầu lúc 10 giờ sáng thứ sáu ngày 24/4/2020

👉 Chủ đề này đã nhận đủ đăng ký. Bạn có thể chọn chủ đề khác hoặc tiếp tục theo dõi thông tin về VUS TESOL Webinars tại trang này để đăng ký cho các chủ đề tiếp theo.

This topic has exceeded its maximum registrations. Please choose another topic or come back later for upcoming topics

 

 

 ----------------

 

📣 VUS TESOL WEBINARS: NHỮNG CHIÊU THỨC DẠY TRỰC TUYẾN SINH ĐỘNG CHO TRẺ EM 💻

🔸Trẻ em luôn thích mọi thứ thật sống động, nhiều hình ảnh, nhiều màu sắc, và phù hợp với sở thích của các bé. Vậy Giáo viên sẽ phải dạy như thế nào, đem lên màn hình những gì khi dạy để khơi gợi sự tò mò, hứng thú của các bé? Những hoạt động nào phù hợp khi dạy từ vựng, ngữ pháp cho các bé?

🔹 Thấu hiểu những băn khoăn này của các giáo viên trong thời điểm dạy online đang là phương án tối ưu giúp các học viên nhỏ tuổi giữ vững niềm yêu thích và nhịp học tập. Chủ đề lần này của chuỗi hội thảo trực tuyến VUS TESOL Webinars mang tên “NHỮNG CHIÊU THỨC DẠY TRỰC TUYẾN SINH ĐỘNG CHO TRẺ EM". Tham dự chủ đề này, giáo viên sẽ được trang bị những cách/ hoạt động giúp cho học viên nhỏ tuổi thêm hứng thú học tập, chủ động việc học của các con và những chia sẻ hữu ích khác giúp giáo viên thêm tự tin trong việc giảng dạy trực tuyến.

👨‍🏫 Diễn giả: Ms. Nguyễn Thị Anh Đào & Ms. Trần Kim Thy, Quản lý Chuyên môn tại VUS, với nhiều năm kinh nghiệm trong việc giảng dạy Anh ngữ và đào tạo tiếng Anh chuyên nghiệp. Các diễn giả từng tham gia dự án đào tạo, giảng dạy cho đội ngũ GV tiểu học, trung học và người lớn cùng các dự án của Hội Đồng Anh về đào tạo GV tiếng Anh. Các đề tài nghiên cứu thực tiễn của các diễn giả tập trung vào tâm lý giáo dục và các phương pháp, kỹ thuật nâng cao sự tham gia tích cực của học viên trong giờ học.

 

In this webinar, we explore some ways to make the screen livelier to young learners. What should an online lesson be like so as to keep the students on their chairs for the whole session without feeling bored or tempting to run away? What kind of activities should be included in the lesson so that the screen becomes sparkling and the students get more excited? What are some effective techniques the teacher can use in an online class? 

Nguyen Thi Anh Dao (MA) taught at Sai Gon University (SGU) for 32 years. She was in charge of teacher training courses and joined the Ho Chi Minh City (HCMC) Department of Education and Training project for training public primary and secondary school teachers of English. From 2007 to 2011, she took part in the British Councils’ Primary Innovation Project as a trainer for teachers of English at primary schools in Ho Chi Minh City. Since 2011, she has been working as a Training Quality Manager for VUS, where her main duty is maintaining teaching quality and students’ learning outcomes.

Tran Kim Thy is currently a Training Quality Manager at VUS. She attained her Master degree in TESOL from Canberra University, Australia in 2002. She has experience in teaching young learners, high school and university students as well as adults and corporate clients. Her professional interests include educational psychology and motivational techniques to optimize student engagement.

👉 Thời gian: bắt đầu lúc 10 giờ sáng thứ sáu ngày 17/4/2020 - Friday, April 17, 2020 - from 10:00am 

👉 Chủ đề này đã nhận đủ đăng ký. Bạn có thể chọn chủ đề khác hoặc tiếp tục theo dõi thông tin về VUS TESOL Webinars tại trang này để đăng ký cho các chủ đề tiếp theo.

This topic has exceeded its maximum registrations. Please choose another topic or come back later for upcoming topics

 

----------------

VUS TESOL WEBINARS: QUẢN LÝ LỚP HỌC TRỰC TUYẾN HIỆU QUẢ  💻

🔸 Lớp học online là hình thức tối ưu và phù hợp nhất để duy trì việc học trong diễn biến phức tạp của mùa dịch. Tuy nhiên, với nhiều giáo viên quen cách giảng dạy ngay tại lớp thì sẽ gặp không ít bỡ ngỡ khi soạn giáo án lớp online. Đặc biệt là lớp dạy học viên thiếu nhi và tuổi teen, do đặc thù độ tuổi này dễ mất tập trung và chưa chủ động.

🔹 Thấu hiểu điều này, chủ đề đầu tiên của chuỗi hội thảo trực tuyến VUS TESOL Webinars mang tên “Quản lý lớp học trực tuyến hiệu quả". Tham dự chủ đề này, giáo viên sẽ được trang bị những cách/ hoạt động giúp cho học viên tập trung hơn, tham gia các hoạt động tích cực cũng như tương tác nhiều hơn, và giúp giáo viên theo dõi học viên tốt hơn nhằm mang lại một giờ học hiệu quả.

👨‍🏫 Diễn giả: Steven Happel, Quản lý Chuyên môn Cấp Cao của VUS - Steven có gần 20 năm kinh nghiệm đào tạo tiếng Anh chuyên nghiệp: giảng dạy, thiết kế chương trình học, tập huấn giáo viên và tổ chức các buổi chuyên đề phát triển kỹ năng dạy học.

This webinar discusses the challenges in online classes and how delivering lessons online differs from the classroom. We’ll examine classroom management in particular, focusing on how creating engaging lessons requires a different set of skills and techniques. From mastering the technical side of learning platforms to developing activities and routines, challenges will be looked at through a practical lens.

 Steven Happel has been teaching ESL for more than 15 years. He started to work at VUS as a teacher, later becoming Senior teacher and then Academic advisor. He specializes in both curriculum design and teacher training, running in-house workshops for professional development. Besides, Steven also works as a Trainer for British Council Teacher Training workshops. Steven received his B.A. in Philosophy with honors from the University of Minnesota, later owned teaching certificates in TEFL and TESOL and is currently obtaining a Masters in Applied Educational Leadership and Management through the University of London.

👉 Thời gian: bắt đầu lúc 10 giờ sáng thứ tư ngày 15/4/2020 - Wednesday, April 15, 2020 - from 10:00am 

👉 Chủ đề này đã nhận đủ đăng ký. Bạn có thể chọn chủ đề khác hoặc tiếp tục theo dõi thông tin về VUS TESOL Webinars tại trang này để đăng ký cho các chủ đề tiếp theo.

This topic has exceeded its maximum registrations. Please choose another topic or come back later for upcoming topics

 

 

ĐIỀN THÔNG TIN - NHẬN HỌC BỔNG KHI ĐĂNG KÝ HỌC